Saturday, October 1, 2016

Makanan sunnah

Satu perkongsian.

Sejak kebelakangan ini diperhatikan banyak kematian akibat kanser dikalangan umat Islam di Malaysia. Saya pernah didatangi oleh bekas pelajar MRSM, beliau kini seorang doktor pakar pemakanan dan selalu muncul di Astro Oasis dalam rancangan Agen Halal.

Oh ya.. Siapa disini yang mengenali Dr.Mohd Redza Benjamin.. beliau adalah pesakit yg mengidap penyakit kanser tahap 3 tetapi beliau telah diberi kesempatan oleh Allah SWT untuk terus hidup di dunia ini bagi memberi sesuatu perkongsian tentang pengalaman beliau sebagai pengidap kanser.

Dr. Reza pernah berpesan (ketika sakitnya dahulu terlantar di katil hospital) pada ibunya agar jangan membenarkan doktor mencabut talian hayat nya (bantuan oksigen) selagi beliau belum benar2 disahkan mati pada ketika itu dia dalam keadaan koma. Dr Reza mohon pada Allah atas segala kebaikan yang dia pernah lakukan sebelum ini supaya dberi peluang kedua untuk hidup dan dapat untuk dia memperbetulkan kesilapan yang telah beliau lakukan.

Kesilapan beliau adalah beliau selalu memberi ceramah kesihatan kepada orang ramai supaya mengamalkn pemakanan mengikut sunnah nabi tetapi malangnya beliau sendiri mengambil ubat-ubatan kimia utk dirinya..jadi beliau telah berlaku hipokrit pada orang ramai dan sejak beliau sedar dari koma, beliau telah mengubah cara pemakanan beliau dan mengesyorkn kepada kita umat Islam agar mengikut sunnah nabi
Sedikit perkongsian:

1-makanlah sayur-sayuran atau buah-buahan dahulu sebelum ambil makanan lain
2-makan makanan yang Halal & Thoiyyib(suci)
3- Jangan makan berlebih-lebihn (surah Al-A'raf ayat 31)..berhenti sebelum kenyang
4-Perhatikan makanan kamu Surah Abasa ayat 24

INI PERKONGSIAN DARI Dr Reza YG ALLAH DAH LAMA BAGITAHU KITA, CUMA RAMAI DARI KITA YANG TIDAK TAHU ATAU BUAT2-BUAT TIDAK TAHU...

- cuba perhatikan lobak merah kalau dipotong, apakah bentuknya.. ?seperti mata kan? so dalam kajian sains pun mendapati lobak sebenarnya bagus untuk kesihatan mata

-perhatikan buah tomato: mengandungi licopin, utk merawat jantung.cube belah tomato, lihat ada 4
cabang dalam buah itu, ibarat 4 injap dalam jantung kita. yang sebenarnya makan buah tomato memang amat bagus untuk jantung

-cube perhatikn anggur..bentuk asalnya jika kita ambil setangkai anggur adalah seperti bentuk jantung kita kan? kajian sains pun mengatakan ia bagus untuk jantung

- Cuba perhatikan kacang walnut - kulitnya keras susah nak dipecahkan dan isi didalamnya jika dilihat seperti otak manusia.. ia memang bagus untuk otak..pada ibu2 sila beri anak anda makan walnut supaya otak cerdas dan mudah menghafal terutama anak2 yang menduduki ujian peperiksaan yang besar di hujung tahun.

-cuba perhatikan kidney bean@ kacang merah - bentuk buah pinggang kita kan..?? ia memang bagus untuk rawatan buah pinggang

-batang saleri - bentuknya seperti tulang manusia..memang ia bagus untuk tulang

-buah avocado - perhatikn buahnya dan macamana bentuk isinya..ia seperti rahim perempuan dan ia memang bagus untuk hormon wanita, bukannya untuk rawatan rambut saja..

-buah Tin - kaum adam cuba perhatikan buah Tin ini ia berbentuk seperti apa.. kajian sains mendapati ia bagus untuk kesuburan kaum lelaki.

Yahudi dah banyak menipu kita..mereka kata daging kambing kalau dimakan akan menyebabkan terjadinya penyakit darah tinggi.. itu semua satu pembohongan besar dan dakyah Yahudi.. sebenarnya DAGING KAMBING PALING RENDAH KANDUNGAN KOLESTROL, yang kena darah tinggi tu sebab cara masakan kita, contohnya masak daging kambing dengan santan yang berlebihan dan sebagainya..

INI tips untuk menghadapi masalah usus yang penuh dengan selaput @ lapisan sisa makanan yang tersangkut di saluran usus anda , anda boleh mengamalkn cara ini secara berterusan yang disyorkn oleh Dr. Reza ni..kosnya sangat murah dan anda tidak perlu habiskan puluhan ribuan ringgt untuk kos rawatan usus
Ok caranya mudah saja.. anda cuma perlu beli kelapa laut atau Nata d Cocoa.. buang air manisan Nata d Cocoa tu dan ganti dengan air putih..kemudian anda beli 'YAKULT'..

jangan membeli Vitagen kerana Yakult ni mengandungi 90% bakteria baik yang hidup berbanding dengan Vitagen yang hanya mengandungi 80% bakteria mati.. ambil lebih kurang 12-15 kiub Nata d Cocoa tadi cuma campurkan dengan sebotol YAKULT..

Amalkan setiap pagi waktu baru bangun tidor SEBELUM ambil makanan lain@ kalau hendak lebih berkesan buatlah 2 kali sehari sebelum waktu tidor malam.. biar berterusan.. InsyaAllah kesannya najis kita akan lembut dan kotoran yang tersangkut pada usus akn disingkirkan secara perlahan2..kalau anda tengok najis anda berwarna hitam, itu tandanya telah ada tindak balas yang baik dari amalan tadi. Penyingkiran toksid telah berlaku tetapi hal sebegini tidak disebar2kan pada umum..

Tujuan info ini bukan untuk merosakkan mana2 produk kesihatan..cuma Dr. Reza memberitahu kenapa kita mudah kena penyakit kanser tulang, kenapa kita disyorkan untuk mengambil kalsium yang kononnya untuk menguatkan tulang..?? Sebenarnya tubuh badan kita sudah ada kalsium yang mencukupi...oleh itu, bila kita mengambil kalsium tambahan secara berlebihan maka ia akan akan menyebabkan terjadinya kanser tulang.. prosesnya terjadi saya tidak dapat terangkan.. cuba tanya kepada mereka yang bertauliah dan yang mempunyai kepakaran.. cuma saranan Dr. Reza adalah kita cuma amalkan ambil 5 helai pucuk DAUN KARI di buat ulam kerana daun kari mengandungi kalsium yg sangat tinggi.

5 helai daun kari bersamaan dgn dua gelas susu Anlene.. logik akal kita lihatlah kenapa org India suka masak atau makan makanan berasaskan daun kari.. Tulang mereka kuat dan boleh melakukan kerja2 fizikal yg berat2..gigi mereka pun putih dan tahan lama..
Ok lagu satu kawan2 jangan amalkan minum air soya dan elakkan anak2 minum air soya kerana ia penggalak sel kanser dan boleh melemahkan otak..sebenarnya ini semua penipuan dari yahudi..mereka menggalakkan orang Islam minum soya tetapi mereka minum susu kambing yang penuh dengan khasiat yang tinggi..

Mereka juga bijak untuk memusnahkn orang2 Islam secara halus dan melalui perang saraf..
Oleh itu tolong kawal diri anda sendiri, adik beradik, rakan2 kita dan anak2 kita dari leka di media sosial da
n berintenet serta elakkan dari menonton rancangan2 TV berbentuk hiburan yg melampau sebab itu semua akan melalaikan kita dari mengingati Allah dan kesan buruknya amat menakutkan kita.. lihatlah saja sekarang.. Macam2 musibah sosial berlaku.. tidak kira kpd orang dewasa, para remaja dan pelbagai lapisan umur..

Saya cuma mmperingatkanyb diri saya sendiri dan rakan2-rakan..yg baik adalah dari Allah SWT dan yg tidak baik datang dari kita sendiri.
Wallahualam...

Copy paste jugak :)


Your Own Language

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified